jueves, 21 de abril de 2016

A filosofia nos vieoxogos

A industria do videoxogo alcanzou unha madurez suficiente como para incluír temas dunha complexidade e un transfondo que hai uns anos era impensable. Hoxe en día os argumentos dalgúns xogos son tan adultos como os dun libro ou unha película. A política, a historia, a arte ou a ética fixéronse comúns entre os guións de moitos títulos que traspasan fronteiras e emociónannos. A filosofía tamén está presente e non escapa a múltiples interpretacións que dá para longos debates entre os usuarios.
 
Á hora de expor esta reportaxe decidimos non embarrarnos en discursos longos e aburridos sobre se tal ou cal xogo fala do mito da Caverna ou a teoría do Eterno Retorno. Emparellamos algúns dos filósofos máis importantes de todos os tempos con personaxes de videoxogos en base ás coincidencias das súas personalidades. Deste xeito, tomamos como nexo entre un e outro una das frases máis famosas do filósofo para desenvolver as nosas afirmacións dunha forma amena e mesmo divertida. 

Sócrates - Snake:

Sabio entre os sabios, Sócrates pasou á historia por ser un dos pais da filosofía occidental. Case todos os autores posteriores fixáronse nas súas teorías e os libros sitúano como o primeiro gran pensador. Do mesmo xeito que Snake, coñéceselle pola súa humildade e modestia, e a pesar de ser un dos personaxes máis influentes da súa época el preferise pasar desapercibido. A frase que fai famoso a Sócrates tamén ten moita relación coa forma de ser de Snake. 
 
"Só sei que non sei nada"
 
O grego referíase á imposibilidade de coñecer o mundo a través dos sentidos, pois todo é variable, subxectivo, ligado a experiencias propias que moi facilmente poden ser erróneas. O mundo que coñecemos non é máis que nosa propia percepción e por iso obrigatoriamente lévanos a engano. Snake, soldado lendario, viuse envolvido en multitude de traizóns, cambios de papel, ordes de dubidosa moralidade que se ve obrigado a acatar e unha infinidade de experiencias que lle ensinaron a ser prudente e desconfiado. Aquel que hoxe é o teu inimigo, mañá pode ser o teu amigo. Ao que ves como un heroe, pode converterse en vilán se os que moven os fíos deséxano oportuno. Tanto Snake como Sócrates considéranse en constante aprendizaxe e non dan nada por feito, non cren en certezas absolutas.
 
Jean-Paul Sartre- Chris Redfield:

O autor francés foi o emblema máis reconocible do existencialismo no século XX. Por outra banda, Chris Redfield é un home feito a si mesmo, curtido en mil batallas e adversidades, un existencialista á fin e ao cabo. Segundo Sartre, o home está condenado a ser libre, e de igual modo debe inventarse desde cero e crear os seus propios valores.
 
"O inferno son os demais"
 
Esta frase saíu de boca de Jean-Paul Sartre pero ben podería dicila o noso querido Chris Redfield. Enfrontarse a hordas de zombies, aniquilar monstros e engendros maléficos, deter conspiracións internacionais e ver morrer aos teus amigos é o máis infernal que che podes atopar na túa vida terreal. Sartre cría que non é necesario ter esperanzas para obrar, pensamento que lle servirá moitas veces ao personaxe de Resident Evil para sobrevivir nos momentos máis difíciles. O Vaticano prohibiu todas as obras de Jean-Paul Sartre, e a pesar de que Chris non escribe libros, os gobernos e as corporacións tentaron por todos os medios esconder aquilo contra o que combateron Redfield e os seus aliados.

Marx- Mario:

Mario, coa súa roupa de fontaneiro, o seu bigote e o seu abnegada vontade traballadora, representa como ninguén os ideais do orgullo obreiro no mundo dos videoxogos. Marx, filósofo alemán do século XIX, sentou as bases da revolución proletaria cos seus textos e as súas ideas de igualdade. Por tanto podemos suxerir que Marx e Mario van da man na loita pola dignidade da "working class". 
 
"Traballadores do mundo unídevos"
 
Nunha análise máis concienzudo da obra marxista, podemos atopar grandes similitudes co personaxe de Miyamoto. O malo do xogo, Bowser, non é outra cousa que a representación do capital, o opresor, o burgués. Que non se equivoquen os que ven á cándida Princesa Peach como un vestixio da monarquía, pois non é máis que un símbolo edulcorado da "plusvalía". O universo de Mario vira ao redor desta pugna, o obreiro italiano persegue o que é seu, o froito do seu traballo, a plusvalía. Mentres que Bowser, o hostil portavoz do poder reaccionario, quere quedar a plusvalía para el solito.
 
Para os non iniciados, aclaramos que a plusvalía é o valor de máis que o empresario saca dun produto manufacturado. Por exemplo, unha tubaxe vendida a 20 euros, a pesar de que o salario e os materiais só suman 5 euros, ten unha plusvalía de 15 euros que queda o capitalista. Bowser quere quedar con todas as moedas que o camarada Mario gañouse coa suor da súa fronte. Aí queda iso.

Nietzsche- Kratos;

Un dos máis complexos pensadores da historia, Fiedrich Nietzsche, garda certos paralelismos co bo de Kratos, que trataremos de explicar a continuación. Os dous tiveron que enfrontarse aos seus inimigos con fiereza, e a pesar de resultar incomprendidos no seu tempo, a súa lenda faise máis grande co devir dos anos.
 
"Deus morreu"
 
Máis concretamente, Kratos podería afirmar "mateino eu". A Zeus e a todos os que se lle puxeron por diante. Nietzsche cambiou radicalmente o concepto filosófico e social para substituílo pola corrente nihilista: non crer en nada. Esquecer o establecido. Construír unha nova orde. O personaxe de God of War combateu coa mesma valentía para derrocar aquilo que todos consideraban sacro. Sen confiar nin crer en ninguén se abriu paso ata conseguir o seu obxectivo e vencer aos deuses. Nietzsche acuñou un novo termo, o "superhome", para referirse ao tipo de persoa que de agora en diante todos deberiamos ser. Kratos encaixa á perfección nesa definición de superhome que deixa atrás as cadeas que lle atan a Deus e á moral.

Schopenhauer- Blanka:

Aínda que non o creades, Blanka garda dentro de si máis humanidade e máis nobres sentimentos dos que imaxinades. Como Schopenhauer, é un tipo delicado, sensible e culto, defensor da natureza e amante dos animais. Podedes comprobar neste vídeo os dotes dialécticos de Blanka e a súa inmensa xenerosidade á hora de axudar aos demais.
 
"O home fixo da Terra un inferno para os animais"
 
Schopenhauer dixo xa no século XIX esta frase para referirse aos malos tratos que sofre a especie animal por parte do home. Blanka, despois de estrelarse o seu avión na selva cando só era un raparigo, tivo que crecer entre bestas. Debido á súa particular orixe agora está moi solidarizado coa causa animal. Outra das particularidades da filosofía de Schopenhauer é a afirmación de que toda vida é esencialmente sufrimento. Por unha banda a existencia humana baséase na dor e por outro no baleiro do aburrimento, pensamento que comparte o noso loitador de Street Fighter, home meditabundo e pesimista debido ás adversidades que lle tocou vivir. O único que pode facer feliz a Blanka é o sorriso dun neno ou unha rodaja de sandía.

No hay comentarios:

Publicar un comentario